Opće vijesti - Objavljeno 15.04.2019 -

Što poslodavci traže kod novih zaposlenika, a što obrazovni sustav mora mijenjati?

Što poslodavci traže kod novih zaposlenika, a što obrazovni sustav mora mijenjati? Autor slike: 0

Dan karijere na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru spojio je u petak na Novom kampusu predstavnike velikih turističkih tvrtki i studente koji su tako dobili priliku za predstavljanje potencijalnim poslodavcima. Bila je to prilika i za raspravu o stanju na tržištu rada, ali i obrazovnom sustavu.

- Tržište rada danas postoji više nego kada. Nedostatak radne snage poslodavce je natjerao da daju maksimalno, ali obrazovni sustav podbacio je s aspekta pripreme za tržište rada. Previše je visokoobrazovanih osoba, a nema dovoljno vodećih pozicija za njih, stoga se često događa da netko s diplomom prava radi u trgovini, poručila je Dragana Meggy Fabijan iz Pine Beach Pakoštane.

Pročelnica sveučilišnog odjela Ljiljana Zekanović-Korona istaknula je kako se upravo zbog toga na ovom studiju ide u smjeru uvođenja više stručne prakse.

- Na nama je da mijenjamo i poboljšavamo program, a na poslodavcima da nam kažu koja znanja trebamo dati studentima, poručila je Korona, a važnost stručne prakse istaknula je i studentica u redovima panela, Laura Mičić.

Etelka Kožar iz Selectio Kadrova, tvrtke koja za druge obavlja potragu i selekciju kadrova, naglasila je kako danas nije dovoljna samo diploma.

- Nju poslodavci gledaju kao formalnost, a ono što žele vidjeti su radne navike, rekla je Kožar, a s njom se složila i bivša studentica Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, Meri Matešić Sičić.

Bivša direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice i aktualna direktorica Komunikacija i marketinga Dogus grupe poslodavce je svrstala u dvije kategorije.

- Jedni kod novih zaposlenika traže iskustvo, dok drugi u vama žele vidjeti potencijal za učenje. Njima stečeno iskustvo može biti i minus, oni prvenstveno gledaju jeste li karakterno sposobni za odgoj i učenje.

Matešić Sičić se osvrnula i na brzinu kojom se događaju promjene u turizmu.

- Toliko se toga promijenilo u 20 godina. Od prijave putem fakseva preko mailova do bookinga. Distribucijski kanali neusporedivi su u odnosu na ranije. Napreduje se svjetlosnim godinama i morate biti spremni na učenje, istaknula je Matešić.

Za razliku od ostalih, predstavnica zadarskog Turisthotela Nives Kalac u istoj je tvrtki provela cijeli radni vijek. Ono što ju je zadržalo je promjena pozicija.

- U turizmu postoji velik broj različitih karijera u kojima se možete pronaći, istaknula je Kalac, a nadovezala se i Ana Gazić iz Falkensteinera pozivajući studente da se što ranije upuste u proces zaposlenja koji će ih u konačnosti dovesti do željene pozicije.

Fabijan je kroz priču iz osobnog iskustva studentima približila važnost profesionalnog predstavljanja.

- Jednom sam preko WhatsAppa u 2 sata ujutro dobila poruku "ja bih radio". Ni što, ni gdje, ni kako. To nije način, budite profesionalni u svemu što radite, rekla je predstavnica tvrtke Pine Beach Pakoštane.

Ono što demotivira studente je dobivanje poslova preko veze, istaknula je studentica Mičić, dok je Fabijan dodala kako treba razlikovati vezu i preporuku. Predstavnici turističkih tvrtki upozorili su i na premalu ulogu države u regulaciji tržišta rada. Previše toga je prepušteno poslodavcima, a davanja su velika, upozorili su. Sudionici jednosatne panel rasprave svjesni su i kako je smanjenju broja nezaposlenih pridonijela i velika stopa iseljavanja.

- Ljudi vani rade poslove za koje se ovdje ne bi ni prijavili. Nije sve tako bajno vani i vjerujte mi, rad će vam se isplatiti i u Hrvatskoj, poručila je Zekanović-Korona.

Velik dio studenata Odjela za turizam i komunikacijske znanosti ljeto će provesti u Zadru upravo zbog sezonskog posla. Iz klupa su predložili poslodavcima da uvedu poslove s manjim brojem radnih sati, ali i profesorima da korigiraju raspored na faksu, uvedu više stručne prakse i pravovremeno ih o tome obavijeste. Pročelnica Korona kao i profesor Tomislav Klarin, koji je moderirao raspravu, njihove su prijedloge pažljivo slušali i obećali da će studij turizma sve više prilagođavati turizmu.